Tänään oli kevätkauden viimeinen kaupunginvaltuusto. Kiitos valtuustokollegoille yhteistyöstä ja hyvää kesää!
Päätimme tänään mm. palveluverkosta ja hyväksyimme tilinpäätöksen sekä tarkastuslautakunnan arviointikertomuksen. Keskustelimme myös vakaan talouden ohjelma 2 :sta ja siihen liittyen rakenteelliset säästöt vs veronkorotus. Varsinaiset päätökset siihen liittyen tehdään syksyllä talousarvion 2027 yhteydessä.
Käytin itse 2 puheenvuoroa, joissa avasin hieman Unicefin lapsiystävällinen kunta -toimintamallin lähtökohtia ja kerroin ajatuksiani palveluverkkopäätöksestä. Vaikka lopputulos ei ollut ihan täysin oman mielen mukainen, olen tyytyväinen siitä, että alakoulut saivat vielä jatkoaikaa.
Puheenvuorojani voit katsoa kohdista 31:48 ja 1:58:49 . https://www.youtube.com/watch?v=TFnWVxn0UZE